על עיסוי ופיזיותרפיה

.שתי נקודות שחשוב לנו להעביר לכם

  1. הרבה פעמים נשאל ע״י מטופלים על עיסוי ואז מציג להם את משל הגלידה של
    ״ האם זה שיש עכשיו 40 מעלות בחוץ ואתה תלך לאכול גלידה, זה ישנה את מזג האוויר?! כנראה שלא, אבל אתה בכל זאת תהנה מהגלידה״. ואז מגיעה השאלה הבאה, האם זה יכול לעשות נזק?
    ״תשמע, יש סיכוי שפעם ב תיפול על גלידה מקולקלת. אז כנראה שתסבול קצת מהבטן יום יומיים ואז יעבור. שום דבר רציני בכל מקרה לא יקרה כנראה״.
    אז כדאי חזק או חלש?
    ״תראה, זה כמו שתשאל איזה טעם גלידה לקחת? אני לא מכיר את הטעם שלך, יכול קצת להבין אם תספר לי על עצמך וניסיון העבר. אני יכול להמליץ מה טוב לי או נראה לי שיקלע לטעמך. בכל מקרה אם מתוך שני כדורי הגלידה אחד לא טעים אז עזוב אותו ותאכל את השני שטעים לך״.

עיסוי הוא כלי נפלא לפעמים כחלק מטיפול. הוא כנראה לא עובד בדרכים שמקובל לחשוב עליהן כמו הזרמת דם, שחרור דברים וכו׳. אולי עוזר יותר ברמה העצבית, תחושתית. עוזר להרגיע את מערכת העצבים המרכזית כולל מוח ולהפחית תחושות סכנה שלפעמים הן בעצמן מייצרות כאב בלי שיש נזק אמיתי לרקמה כלשהי.
גם הסביבה של העיסוי, מקום מרגיע ואדם שאנחנו יודעים שבה לעשות לנו טוב וכנראה גם יודע מה הוא עושה. המחשבה הרווחת
על עצם היותו של מסאז׳ מרגיע. כל אלה עסויים לתרום לתחושה טובה יותר.

  1. יש נטייה לפעמים של חלק מהפיזיותרפיסטים קצת להעלב ששואלים אם אנחנו עושים עיסוי. אז כן, פיזיותרפיה אכן מקצוע שונה בתכלית במהותו מעיסוי. אקדמי, עוסק בשיקום ומניעה ובלימודים נרחבים במגוון נושאים שלא נפרט כרגע כי לא רלוונטי לפוסט. וכן, לומדים גם עיסוי ככלי אחד מיני רבים במהלך התואר שיכול במקרים מסויימים לעזור ולקדם טיפול

אז רק צריך להסביר את ההבדל ולהיות מוחמאים באיזשהו מקום מזה שמשווים אותנו לאנשים שהחשיבה עליהם היא בקונטקס חיובי בסה״כ. עיסוי הוא חלק בטיפול שיכול לעזור לנו כפיזיותרפיסטים לקדם את המטופל לעבר המטרות שלו. אם ע״י זה שמקל על הבן אדם ומביא אותו אלינו פנוי יותר לתנועה והעמסה גדולה יותר עם כאב מופחת או אם ברמה של משהו טוב לנפש תו״כ העבודה הקשה אצלנו.

סליחה על החפירה ותודה שקראתם 🙂
שבת שלום מצוות HB פיזיותרפיה וכושר